. . .
25 Nov
25Nov

כבוד ראש העיר בית-שמש הגב' ד"ר עליזה בלוך.אנחנו שמחים ומתרגשים לארח אותך לרגל השקת האתר החדש 'בית שמש חדשות'.עברו כבר שנתיים מבחירתך לראשות העיר וכולנו צופים בהצלחה שלך לגבש סביב שולחן הקואליציה את מגוון האוכלוסיה בעיר, אחדות מבורכת מאוד ומקווים שכך ימשך.

ברשותך נציג בפנייך מספר שאלות שקוראינו ישמחו לשמוע את דעתך בהם. 

אמנם אנחנו לא בערב בחירות אבל נתחיל בסיכום השנתיים שלך כראש עיר, איך את מסכמת אותם?

אני חושבת שבית שמש נכנסה לתקוה חדשה של ניהול תקין של צוות מקצועי מאד שמנהל את העיריה, שמסמן כיוונים מאד ברורים של עיר ששיכת לכולם, מתוך מאמץ עליון שנעשה לתת מענה לכלל התושבים.

בשנתיים האלו התמנה צוות מקצועי מאד בעיריה. העולם של טיפול במרחב הציבורי והניקיון של העיר ניכר לעין כל רואים, עיר נקיה ועיר יותר מטופחת. בכל השכונות החדשות נעשה מאמץ עליון לצמצם את הפער ממהלך שפעם בנו שכונות שהן רק דירות היום נעשה מאמץ מאד מאד גדול לצמצם את הפער במוסדות חינוך עם תשתיות כבישים וטיפול בתחבורה ציבורית,  אחרי הרבה שנים שהיה מחסור בתחבורה ציבורית סוף סוף שוחרר המכרז של התחבורה הציבורית, אנחנו אמנם קיבלנו לא מעט הוספות של אוטובוסים בעיקר ביניהן לרמה ג' לאיזור התעשיה ולבתי החולים, אבל ביולי הקרוב יתווספו לבית שמש עשרות קווים חדשים מה שישפר באופן משמעותי את איכות החיים של כולנו. אנחנו משקיעים מאד במענה רחב מאד בעולם התרבות, היכל התרבות מתקדם, בנין ההנדסה מתקדם, הספורטק שלנו מתקדם, הרבה מאד עשיה מול הרבה שנים שלא טופל הענין.

בימים אלו מוקמים ארבעה איזורי תעשיה חדשים, עשרות יזמים מגיעים לבית שמש ובונים  פה מפעלי תעשיה וזה כייף גדול לראות שהעיר הפכה להיות  מקום שבו יש באמת מקום לאנשים שרוצים לראות פה את עתידם הכלכלי.

האם את שבעת רצון מהשגת היעדים אותם הצבת לעצמך ערב הבחירות?

אני אף פעם לא אהיה מרוצה, אני תמיד חושבת שאפשר יותר. אני גם בחרתי לא להיכנס לעמדה כרגע של תיסכול  צריך לקחת בחשבון גם  שבשנתיים האחרונות אנחנו מנהלים עיר בלי ממשלה, שלוש מערכות בחירות תשעה חודשים של קורונה שאין קשר כלכלי ואין קשר פוליטי במדינה על הענין הזה והמון אנרגיה מושקעת בענין הזה, כל ההישגים שלנו בשנתיים האחרונות הם למרות הדבר הזה כי אנחנו פה בשביל התושבים. אני חושבת שמעבר להכל התושבים מרגישים היום שיש פה מישהו שאיכפת לו מהם ולא במקרה קרנה של העיר בית שמש גם ברמה הלאומית קיבלה מימדים אחרים כעיר שיש בה שקט ויש בה אוירה טובה ויש אפשרות לחיות פה חיים משותפים.

האם את רואה את הקורונה כמשהו שעבר, בית שמש ירוקה וזהו?

איך אתם פועלים שהעיר תישאר ירוקה הלאה וכיצד אתם פועלים?

אני לא יכולה להתייחס לקורונה כעבר, היכולת שלנו להגיע לעיר ירוקה היא באמת  תוצר של  עבודה קשה מאד. גם של הסברה וגם של אכיפה וגם מתן מענה מאד מאד מדוקדק לנבדקים, למאומתים, באמת כדי לראות ששרשרת ההדבקה נעצרת, השקענו המון אנרגיה ומענית למשפחות של מאומתים שישארו בבית ולא יגדילו את עולם ההדבקה, אני לא נכנסת לשאננות אני חושבת שהתפקיד  שלי הוא לוודא שבכל יום אנחנו שומרים על זה, אחת הסיבות שאני פיתחתי פה יחד עם הצוות  את 'מודל השמש' הוא כדי ליצר מערכת שבאמת נותנת מענה לילדים גם בזמן שמערכת החינוך סגורה, אני מאד עסוקה בפיתוח הכלכלי של העיר הזאת ובדאגה לבעלי העסקים הקטנים. הקורונה עוד לא אחרינו. כדי להיות עיר ירוקה. לטווח הרחוק צריך לעשות עוד עבודה.

ודאי גם את שומעת את הרחשים על סדקים בקואליציה, איך את רואה את הדיבורים הללו, נשמח אם תוכלי להבהיר לנו את המצב לאשורו.

 אני חושבת שלבית שמש יש לה נציגים שמייצגים את כלל הציבורים בעיר יש פה קואליציה מליאה, כמו תמיד במשפחה שיש הרבה ילדים כל אחד רוצה את צרכיו  והתפקיד שלנו לתת מענה לכולם. יש נציגים שבאופן טבעי יודעים לעבוד מתוך שותפות. יש נציגים שיותר קשה להם בשותפות, אבל אני מעריכה שבסוף כולם מבינים שטובת העיר היא מעבר להכל. 

נרד קצת לשכונות,

כידוע ברמת בית שמש ד' האיכלוס בעיצומו. כיצד אתם נערכים בהיבט של מוסדות חינוך ומוסדות ציבור?

רמת בית שמש ד' זו הפעם הראשונה שאפשר להגיד שנבנית שכונה חדשה בעיר שכאשר התושבים נכנסים אליה כבר יש בית כנסת וכבר יש מקוה בבניה מתקדמת ויש שצפי"ם וגני שעשועים ומעונות, אני חושבת שתושבי רמת בית שמש ד' מתאכלסים בצורה הרבה יותר טוב מכל השכונות החדשות שנבנו בשנים האחרונות בעיר.

אנחנו מנהלים מערכת מאד מאד הדוקה מול משרד החינוך כדי לקבל עוד כיתות לבניה אחרי שכמעט גמרתי לצמצם את הפער ברמת  בית שמש ג' ואני מקווה שגם ברמה ד' וגם במשקפיים אנחנו במהלך השנים הקרובות נתקדם.

(המראיין: אני מוסיף שמחר יפורסם המתווה שלנו על בתי הכנסת גם במשקפיים וגם בשכונות החדשות וגם ההסדרה של השכונות הקודמות שיש בהן בעיות).

בעצם המוטיבציה שלנו לגבי רמת אברהם  רמה ד' שכונת משקפיים ושכונות חדשות שבעצם אמרנו נגמרה התקופה שכל אחד מניח קראוון איפה שהוא רוצה בתחרות גדולה עם עצמו עם הציבור עם המרחבים הציבוריים. עיריית בית שמש לוקחת אחריות על התהליך, היא מניחה את בתי הכנסת מתוך דיאלוג עם הקהילות, גם כדי לעשות סדר וגם כדי לתת באופן אמיתי לכל קהילה את המענה שלה, זאת פריצת דרך ביחס כלפי הציבור.

עתידה של רמה ה' המכונה 'נוה שמיר' לוט בערפל, מצד אחד העירייה מייעדת את השכונה לציבור הכללי, מצד שני רוכשים לא מעטים בדיור למשתכן הם חרדים. 

האם תוכלי לספר לציבור הקוראים מה יהיה אופי השכונה? 

וכיצד העירייה תתגבר על הפערים?

רמת בית שמש ד' היא שכונה שמיועדת לציבור החרדי ולכן מבני הציבור והמתקנים יהיו שם מותאמי הציבור החרדי, אני אומרת את זה גם לזוכה חילוני שזכה בשכונה הזאת הוא צריך לקבל החלטה לפני שהוא רוכש את הדירה איך הוא מתנהג כי השכונה היא תהיה שכונה עם צביון חרדי. בדיוק את אותו דבר אני אומרת על רמה ה'.

רמה ה' היא שכונה שמיועדת לציבור הכללי. רוכש חרדי זכותו המלאה לקנות שם אבל כשהוא קונה שם דירה הוא יודע שהוא רוכש בשכונה שמיועדת לציבור הכללי.

אוכלוסיה הצעירה בבית שמש כידוע התברכה בילודה רבה, מה העיריה מתכוונת לעשות בהעדר טיפת חלב בשכונות מרובות ילדים ברמה ב' למשל?

העיריה פועלת גם במשרד הבריאות בהקמה של טיפות חלב ומעונות והדרכה, אנחנו מאד עסוקים במענה לגיל הרך. צריך לקחת בחשבון ש20% מתושבי בית מש הם מתחת לגיל 3

לאחרונה התבשרנו בשמחה על תכניות לבניית מבנה לעיריית בית שמש. אכן הגיע הזמן למבנה ראוי לעיר גדולה כבית שמש, מה תוכלי  לספר לנו על כך?

אנחנו הכשרנו מגרש שנמצא בין הקריה החרדית מתנ"ס פסגות השבע בימים אלה מתבצעות שם חפירות כדי לאשר  את השטח של רשות העתיקות ואתרא קדישא, אני מניחה שכאשר יסתיימו שם העבודות נוכל להתחיל את הבניה.

כעיר מתפתחת בממדי ענק נשמח לדעת כיצד מקודם הרעיון של הקמת בית רפואה?

אנחנו קיבלנו רישיון ממשרד הבריאות להקים בית חולים יחד עם בית חולים הדסה, בימים אלה נעשה תיכנון על ידי משרד קולקר כדי לייצר תב"ע מותאמת לבי"ח בחודשים הקרובים כשתסיים התב"ע נוכל לגשת לבניה יש התחדשות מאד גדולה לראשונה מרכז רפואי בתולדות  בית שמש

אני רוצה לאחל לאתר החדש שקם הצלחה רבה שיהיה לו את ההזדמנות לייצר תקוה ואופטימיות בלב תושבי בית שמש.

להביא את כל האיכויות של התושבים שיש פה, גרים פה אנשים מדהימים וזאת ההזדמנות שלנו  לראות את כל הטוב שיש במקום הזה להביא את האנשים הטובים לתת להם במה, זאת הזדמנות נפלאה!

אני חושבת שלנהל אתר כזה זאת היא שליחות גדולה שיכולה לשפר מאד את איכות החיים של התושבים.

תודה ליועץ ראש העיר, רפי פרלשטיין על העזרה בעריכת הראיון.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.