. . .
20 Mar
20Mar

בסיכומה של מערכת הבחירות הסוערת לראשות העיר בית שמש, ניתן לקבוע בשמחה ובסיפוק כי האחדות ניצחה. שוב הוכח כי האחדות משתלמת ומשיגה תוצאות טובות עבור כלל התושבים, שיקבלו בעזרת השם קדנציה ראויה ומתחשבת יותר בלשכת ראש העיר, כזו שרואה את הצרכים של הציבור החרדי ומתייחסת באופן הגון לכל תושבי בית שמש.

בתחילת הדרך, לפני כחצי שנה, נקראתי אל הדגל על ידי ידידי, היועץ האסטרטגי ר' נחום בנדיקט, ויחד עם הצוות הנמרץ והנפלא של משרד הפרסום המוביל במגזר החרדי 'גל אורן לרנר', הובלנו בסיעתא דשמיא קמפיין בחירות נקי ומדויק, שעוסק בחזון שנדרש לעיר בית שמש, המצוקות הקשות שדורשות פתרונות מעשיים והשינוי שאליו משוועת העיר בתחומים שונים.

עשינו השתדלות גדולה להיצמד לשיח נקי שעוסק בהיבטים חיוביים. התאמצנו לא להיגרר להשמצות חלילה וללשון הרע. לעיתים היה זה כרוך בהקרבה ובנשיכת שפתיים. המטרה שניצבה לנגד עינינו היתה לדבוק בקמפיין ענייני, שמדגיש את המשותף ונותן ביטוי ליוזמות חיוביות. ברוך השם, עלה בידינו להשלים את המשימה בהצלחה רבה.

להוביל קמפיין בחירות, בטח בעיר בית שמש על מורכבויותיה השונות, זו אינה משימה קלה. לאורך כל הדרך, עמדנו באתגרים משמעותיים. היו אלה חודשים סיזיפיים ואינטנסיביים של עבודה מקצועית, בהובלתו של ר' נחום, שבמהלכן ניתחנו לעומק את הצרכים של התושבים, הנושאים שנוגעים לליבם ודורשים התייחסות רצינית, ופעלנו רבות כדי שיקבלו ביטוי הולם במערכת הבחירות ויגיעו לפתרון ראוי בעזרת השם בשנים הקרובות.

במסגרת קמפיין הבחירות, היה לנו חשוב לשים דגש מיוחד על איחוד השורות בעיר בכלל, ובקרב הציבור החרדי בפרט. בתקופה כזו שבה השיסוי והפילוג שולטים ברחובות ותופעות של חרב איש ברעהו מקבלות תהודה בתקשורת, ביקשנו להקצות משאבים ולהקדיש מאמץ מיוחד דווקא לאחדות שתושבי בית שמש כל כך כמהים לה.

מהסיבה הזו שקדנו על 'אמנת האחדות' שמבחינתי איננה עוד מנשר וסלוגן במערכת הבחירות. אמנה זו הפכה למסמך מחייב עבור המשמר הנכנס להנהגת העיר, ונועדה להשפיע באופן מעשי על התנהלות העירייה בחמש השנים הקרובות. האמנה יצאה לאור מתוך הבנה בסיסית, שרק באחדות וביחס שווה והוגן כלפי כל התושבים, ללא הבדלי השתייכות מגזרית ועדתית, ניתן יהיה להוביל את העיר בית שמש לפסגות חדשות.

ברוך השם, בית שמש מתפתחת בשנים אלה בצעדי ענק, ועובדה זו דורשת היערכות מיוחדת מבעוד מועד. קצב האכלוס בשכונות החדשות מהיר, והגידול המבורך מתרחב בקצב אקספוננציאלי. קמפיין הבחירות עסק באתגר הגדול, ראש העיר הנבחר הרב שמואל גרינברג הציע פתרונות מעשיים לשדרוג והרחבת התשתיות השונות ועכשיו נטל ההוכחה מוטל עליו.

מהיכרותי הקצרה עם הרב גרינברג, אני יכול להעיד כי העיר בית שמש זכתה בראש עיר ברוך כשרונות, שיוביל אותה במקצועיות, ביושרה ובדאגה אמיתית לכל התושבים. בתקופה שבה ליוויתי את קמפיין הבחירות, נוכחתי לגלות את כישוריו של ראש העיר, הבנתו העמוקה את צרכי העיר ונחישותו הבלתי מתפשרת להשיג את המטרות לתועלת התושבים, מכל העדות והמגזרים בעיר.

אבקש לנצל את ההזדמנות להוקיר תודה עמוקה מעל במה חשובה זו, לכל השותפים לדרך, שצעדו עמנו בארץ לא זרועה למן הרגע הראשון שבו היעד נראה היה כמו חלום רחוק, ועד לניצחונות המזהירים בסבב הבחירות הראשון והשני – המכריע. נוכחתי להכיר מקרוב אנשים מדהימים, שטובת בית שמש בראש מעייניהם וכל מטרתם שהעיר תצליח ותשגשג בעזרת השם.

ולסיום, אברך מקרב לב את ידידי הנכבד, ראש העיר הנבחר הרב שמואל גרינברג, אשר הוכיח כי האחדות מנצחת, הסכים לוותר ולהקריב למען השלום ובכך הצליח לאחד סביבו את כל הציבור החרדי בעיר יחד עם תושבים רבים ממגזרים שונים, והגיע להישג מרשים במיוחד. יהי רצון שחפץ השם בידיך יצליח, ותזכה לקדש שם שמים בתפקידך החשוב והמשפיע, מתוך סיעתא דשמיא בכל מעשי ידיך, לטובת כל תושבי העיר בית שמש.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.