. . .
29 Dec
29Dec

לוחות מודעות בעיר הוותיקה כוסו הלילה במודעות שכותרתם "ראש העיר הבטחת עיר ציונית, קיבלנו עיר קיצונית". האמנם? ראש העיר ד"ר עליזה בלוך הביאה את בית שמש לתואר "עיר חרדית קיצונית"? 

שמעתם את ראש העיר קוראת לחרדים "בואו לגור בבית שמש"?

מעט היסטוריה.. 

את רמת בית שמש ב' בנה ראש העיר מר דני וקנין, רמה שבכל מדינה ישראל ומחוצה לה שמעו על המתרחש בה, זאת עקב מיעוט קיצוני שגר בה ומספק מידי פעם כותרות לעולם. 

גם את רמת בית שמש א' בנה וקנין. הצביון בשכונה זו היה שונה, היו בה חרדים, דת"ל וגם כאלו שאינם דתיים. עם השנים הצביון בחלק ניכר ממנה השתנה, יותר חרדים עברו להתגורר ברמה, אך היא עדיין אוגרת בתוכה רבים וטובים מבני הציבור הדתי לאומי. 

את רמת בית שמש ג' וכעת גם ד' הביאו לבית שמש ראש העיר הרב משה אבוטבול וחברי המועצה החרדים. מהלך שאף אדם לא עצר ולא יוכל לעצור, שכונות חרדיות עמוסות ופורחות. 

ראש העיר עליזה בלוך עלתה לכיסא המנהיגות העירונית בעור שיניה, לאחר שמספר לא גדול של חרדים תמכו בה, זה עדיין לא הפך אותם לציונים או למחללי התורה הקדושה ועם ההצלחות החרדיות בקואליציה העירונית, הם בוודאי לא מתחרטים.. 

ראש העיר משקיעה תקציבים גדולים ואף ברגליה להביא ציבור דתי לאומי ומסורתי לרמת בית שמש ה' – נוה שמיר, שיחות, מפגשים ועוד על מנת שהמקום יהיה 'ציוני'. מהלך שעל הצלחתו או אי הצלחתו עוד ידובר שנים לאחר שהשכונה תתאכלס. 

בנתונים של היום, בכמות האיכלוס בשכונות, ספק אם מישהו יאמר היום שבית שמש אינה עיר חרדית. קיצונית לא. 

האם מישהו מבין מפזרי המודעות יוכל לגרש חרדי אחד או לגרום לחרדי אחד שלא לבוא להתגורר בבית שמש? 

נראה כי המודעות הללו רק יבריחו ציבור לא חרדי או לא דתי מבית שמש...  

זאת תהיה הצלחתם של מפרסמי המודעות.


אתם מוזמנים להביע את דעתכם אך רק תגובות ראויות ומכבדות יכנסו.


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.