. . .
31 Jul
31Jul

במהלך החודשיים האחרונים התרחשו מספר אירועי אלימות חמורה בעיר בית שמש, זאת במסגרת סכסוך אלים ומתמשך בין שני משפחות, על רקע מאבקי שליטה עברייניים באזור.


הצתה ראשונה - בתאריך 2.6.2023 בשעות הלילה המאוחרת, הוצתה מסעדה שהייתה סגורה באותה שעה בעיר בית שמש בבעלות אדם המקורב לאחת המשפחות.


לאחר מקרה ההצתה, התארגנו מספר אנשים לביצוע מעשה נקמה במשפחה היריבה, ולצורך כך הצטיידו בכלי תקיפה שונים, בהם אקדחים, סכינים וחומר בעירה.


הצתה שניה דקירה ותקיפה - בתאריך 4.6.2023, יצאו מספר חשודים לכיוון ביתו של ראש המשפחה היריבה, שם פגשו באדם ששומר על הדירה, איימו עליו באקדח ואם לא יענה להוראותיהם ירו בראשו, לאחר מכן גררו אותו לתוך בית המגורים בבית שמש, הלמו בו במכות חנקו אותו ודקרו אותו במותניו וברגליו, בתוך הבית התפתחה קטטה שבמהלכה נפלט כדור מנשקו של אחד המעורבים ולמרבה המזל לא פגע באיש. התוקפים הציתו את הדירה ונמלטו, האיש שנדקר הצליח לברוח מהמקום ופונה לבית החולים באורח בינוני.


חקירת המשטרה - בעקבות מקרה האלימות החמור, נפתחה חקירה במשטרה ממנה עלה כי מעשי האלימות בוצעו על רקע סכסוך כספי מתמשך הנוגע על פי החשד לפעילות עבריינית בין 2 משפחות יריבות.


מהחקירה נחשף גם מקרה בסוף חודש מאי השנה, שבו החשודים הגיעו לבית הקורבן בבית שמש, בכדי לתקוף את המשפחה היריבה, אך באותה העת לא היה אף אדם בדירה ולכן גרמו במקום נזק בלבד, עוד עלה בחקירה כי בתחילת חודש מאי בוצע ירי לעבר בית במושב במועצה האזורית במטה יהודה כחלק מאותו סכסוך אלים.


מעצר החשודים - במהלך החקירה חשפו החוקרים את זהותם של המעורבים ואספו ממצאים וראיות לביצוע מעשי האלימות וההצתה, לפני כשלושה שבועות, בלשי היחידה המרכזית במחוז ירושלים עצרו ברחבי הארץ 13 חשודים (19-35, תושבי בית שמש וראש העין) בחשד למעורבות במעשים החמורים.


בעת מעצר החשודים נתפסו על ידי השוטרים: סכינים, סמים מסוגים שונים וממצאים נוספים.


חלק מהמעורבים נעצרו בבתיהם, אחרים נעצרו כשהיו בבתי מלון באילת ואחרים שהיו בבריחה מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת בבימ"ש לטובת מיצוי החקירה והדין עם המעורבים.


עם סיום החקירה ולאחר שגובשה תשתית ראייתית נגד 11 מהחשודים שנעצרו, היום הוגשה נגדם הצהרת תובע לקראת כתב אישום שצפוי בימים הקרובים על ידי פרקליטות מחוז ירושלים בגין מעשי האלימות החמורים וההצתה.


פקד דיויד דרעי ר' צוות החקירה בימ"ר ירושלים אמר:


"מדובר בסכסוך אלים ומתמשך בין עבריינים, שלא בחלו באמצעים במטרה לפגוע ביריביהם. לצורך כך ירו, דקרו, הציתו, הכו ואיימו. בחקירה שניהלנו חשפנו את אלו שהיו אחראים וביצעו עת המעשים האכזריים, גרמו נזק כבד לרכוש ואף הובילו לפציעה משמעותית של אדם שיכלה לגרום למותו. לא חסכנו באמצעים ומשאבים בכדי לאתר, לעצור ולהביא לדין את כל המעורבים במעשים אלו ופעלנו מסביב לשעון לפיענוח מקרי האלימות וההצתה יחד עם הפרקליטות".


קרדיט: דוברות המשטרה.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.