. . .
30 Dec
30Dec

תושבים רבים – למעלה ממאה – הגיבו בדף הפייסבוק של 'בית שמש חדשות' על כך שחשבון המים שלהם גדל בצורה לא פורפורציונאלית בחודשים האחרונים. רבים מהם טוענים כי המדובר במספר נפשות קטן מאוד הדר באותה הדירה והחשבון הפך לגדול מאוד! היו גם מי שהביאו מספרים וסיפרו על מאות רבות של שקלים בחשבון החודשי.

פנינו לתאגיד המים 'מי שמש' וביקשנו את תגובתם. בתאגיד אומרים כי החשבון הגדול נובע בעיקר משימוש גדול יותר של התושב שלדבריהם צורך יותר מים מאז תחילת הקורונה או גם הם מספרים כי יתכנו נזילות סמויות בצנרת הבית או הבנין.

לנו זה נשמע מידי הרבה נזילות אצל יותר מידי תושבים. 

לפניכם תגובת התאגיד 'מי שמש' כלשונה:

מתאגיד המים "מי שמש" נמסר בתגובה: 

עובדי התאגיד עושים הכל בכדי להגיע למספר המדוייק של כמות המים אשר  כל משפחה וכל בנין  משתמשת . לפעמים יש נזילה סמויה בצינור המים הראשי של הבניין, ולפעמים יש נזילה סמויה בתוך הצנרת שבדירה, או גם נזילה גלויה. לכך אנו ממליצים לכל מי שחושש כי יש לו חישוב מים גבוה מהסטנדרט, לפנות אל מוקד התאגיד, ויחד נבדוק כל תלונה ותלונה. 

חשוב להדגיש כי בתקופת הקורונה נרשמה עליה בתצרוכת המים המשפחתית, מעל לתצרוכת בתקופות שגרה. מוסדות החינוך לא פעלו והילדים נשארו בבית, מקומות עבודה היו סגורים בחלקם והיו רבים שעבדו מהבית, בתי כנסת היו סגורים והתפללו בחצרות הבתים, גם מקומות הבילוי ומרכזי הקניות היו סגורים, כך שכל מהלך החיים עבר לתוך הבית, וממילא צריכת המים הביתית עלתה משמעותית. 

נזכיר כי כבר עם פרוץ הקורונה היה זה יו"ר התאגיד ישעיהו ארנרייך שפנה לוועדות הכנסת, בכדי לשנות את התמהיל ולהגדיל את מס' הקובים המוזלים שמאושרים לכל נפש, זאת מתוך הבנה כי בימים אלו כל בני הבית נמצאים יותר בתוך הבית, והצריכה תעלה בהתאם. רשות המים אישרה עוד תוספת של חצי קוב מים בתעריף מוזל לנפש, אך הצריכה עלתה במספרים גבוהים יותר, ומשכך במשפחות רבות רואים את העלייה בשימוש במים, כפי שאגב זה בא לידי ביטוי גם בתחומי צריכה נוספים. 

כך או כך, עובדי תאגיד המים קשובים לכל פניה, וכל מי שקיבל חשבון מים גבוה משמעותית מחודשים אחרים, מוזמן לפנות למוקד התאגיד, והצוות יטפל בהקדם בכל פניה ופניה.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.