. . .
12 Jan
12Jan

דיווחים מעשרות תושבים על מהומה רבתי הפך מהרה לאירוע יוצא דופן ומסוכן.

בלב שכונה, רחוב אוהל יהושע שברמת בית שמש ב', בסמוך למוסדות חינוך עמוסי תלמידים, סמוך לשעה 12:00 בצהריים נשמע ירי חי, שתי יריות שנורו לאוויר.

על פי הדיווחים שזרמו מיד למערכת 'בית שמש חדשות' נמסר על שוטרים שהגיעו למוסד חינוך ו'משום מה' שוטר שלף את נשקו המשטרתי וירה באוויר.

לפי הסרטונים והתמונות שזרמו אלינו, במקום נראתה מהומה רבתי כאשר תושבים רבים התקהלו במקום.

אט אט החלה התמונה להתבהר אך עד עתה שני גירסאות לסיפור.

התושבים ידעו לספר כי ניידת עם שני שוטרים הגיעה על מנת לבדוק פעילות מוסד חינוכי, תלמוד תורה שפעל במקום בניגוד להנחיות וכשהגיעו מספר תושבים למקום והחלו לצעוק לעבר השוטרים שיסתלקו מהמקום, או אז שלף השוטר את נשקו וירה. דבר תמוה מאוד שלא אמור לקרות בעולם מתוקן.

רק שדברים אלו נשמעים תמוהים ביותר כאשר מדובר בשוטר מתנדב, המכיר היטב את הנהלים והכללים "הוראות פתיחה באש", ולפי דיווח התושבים אין שום סיבה הנראית לעין בה הוא אמור לעשות זאת.

המשטרה מצידה הוציאה הודעת דוברות (אגב, גם הודעת הדוברות זה יותר מידי עבור המשטרה שממעטת להוציא הודעות מסודרות לציבור...).

בהודעת הדוברות נאמר: לפני זמן קצר במהלך פעילות ניידת משטרה במסגרת אכיפת תקנות קורונה כלפי מוסד חינוכי שעל פי החשד הפר את הנחיות הסגר ברחוב קדושת אהרון בעיר בית שמש, ניגש השוטר לאתר את מנהל המקום במטרה לאכוף כנגדו. באותה העת החלה במקום התקהלות סביב מתנדב המשטרה שעמד סמוך לניידת תוך שהמתקהלים יידו אבנים לעברו. מאחר וחש סכנה לחייו, ביצע המתנדב ירי באוויר ללא נפגעים באירוע. כוחות משטרה שהגיעו למקום פעלו להשבת הסדר.

התושבים החרדים מצידם לא קנו את הודעת הדוברות מהם קיבלנו הודעות רבות על אצבע קלה על ההדק כאשר מדובר בציבור חרדי, אצל החרדים המשטרה ממהרת לפעול בכח בלתי סביר, השוטר לא היה כלל בסכנת חיים ועוד ועוד.


ב'בית שמש חדשות' כתבנו מאוחר יותר מבט אחר לאירוע:

חקירת אירוע הירי עדיין בעיצומה, המתנדב שראה צורך בהרתעה הינו אדם משכמו ומעלה, איש יקר והגון, מוערך מאוד בתחנת בית שמש ובקרב האזרחים, הוא מתנדב כבר שנים רבות בתחנה והיה באינספור מקרים.

היום, במהלך אכיפת תקנות הקורונה הוא הגיע למתחם לימודים, השוטר שאליו הוא מצוּוַת נכנס כדי לדבר עם האחראים, תוך דקות ספורות בלבד התגודדו סביבו עשרות אנשים תוך כדי ידויי אבנים והשלכת בקבוקים וכדו', המתנדב הפעיל שיקול דעת וביתר זהירות פעל כדי להרתיע את הציבור שהתגודד שם.
כל אותן אמירות שכביכול היד קלה על ההדק, או פעילות נגד הציבור החרדי, הינן שקריות, המתנדב עצמו אדם חרדי.
מוטב לחשוב פעמיים טרם הוצאת דיבה על מי שנותן מעצמו ימים רבים עבור האזרחים.

>> נציין כי חקירת משטרה (מח"ש) נפתחה בנושא, אך השוטר זוכה לגיבוי רחב מהמשטרה בשל היותו לדבריהם בסכנת חיים מוחשית.


תיעוד מהאירוע, לפניכם:


התרמילים שנותרו במקום




הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.