. . .
26 Nov
26Nov

לרגל המינויים החדשים וקבלת התיקים החשובים בעירייה, פגשנו את חבר מועצת העיר מטעם תנועת ש"ס, האמור במליאה הקרובה להתמנות למשנה לראש העיר ולהחזיק את תיק 'מורשת המזרח' ר' יצחק אלמליח הי"ו לראיון קצר לקראת קבלת התפקידים על פועלה הרב של הסיעה בעיר:

ראשית, מגיעה לכם ברכת 'מזל טוב' חגיגית על קבלת התיקים החדשים!

אכן, מזל טוב לכל תושבי העיר בית שמש. אנשי בשורה אנו היום, כסיעה המקבלת פניות רבות מתושבים בנושאים שונים בעיר, קשיים בירוקרטיים שונים מול הרשויות ומשרדי הממשלה, כעת אנחנו יכולים לבשר לתושבים בשמחה על ההתקדמות וההשגים שלנו בימים האחרונים בעירייה.

ספר לנו קצת על עצמך, מה הביא אותך לעירייה? מה תפקידך שם?

זאת הקדנצייה הראשונה שלי בעיריית בית שמש. אך כמי שמכיר את השטח כבר הרבה שנים, טיפלתי רבות בפניות תושבים בנושאים מונציפליים שונים מול העירייה, תמיד נעניתי בשמחה. במשך השנים הבקשות התרבו ובמקביל צברתי ידע רב ונסיון מעשי בסבך הבירוקרטייה בעירייה ומול הרשויות, עד שראיתי את שליחותי וסיפוקי הגדול בעזרה לתושבים ובצורכי הקהילות בעיר.כיום, כחבר מועצת העיר, הפניות אלי התרבו מאוד ואני משקיע את כל כוחי ומרצי, בפתרון הקשיים והבעיות השונות של התושבים הפשוטים בענייניהם היומיומיים וזה הסיפוק הכי גדול שלי.


מי הם חברי תנועת ש"ס בבית שמש? ומהם התפקידים המיועדים להם?

תנועת ש"ס בעיר מונה 3 נציגים רשמיים:

ר' ישראל רמתי - יו"ר וועדת מכרזים, חבר בוועדת תכנון ובנייה ועוד..

ר' יגאל חדד - תיק מבני דת וחבר בוועדת הכספים.

ואנוכי, יצחק אלמליח - משנה לראש העיר ומחזיק תיק 'מורשת המזרח'.

מה תוכל לבשר לנו על תפקידך החדש?

אני יכול כבר לבשר לתושבים שבעזרת ה' אקים 'לשכה לפניות הציבור' בעירייה, כן לשכה ניידת בשכונות בעיר שתתקיים בזמנים קבועים, ואני מבקש מהתושבים שנתקלים בקשיים בירוקרטיים שונים, אם זה במבני ציבור, במוסדות חינוך, בהקצאות ובכל מה שקשור מול העירייה, לא להסס, לפנות אלי ואשתדל להיענות לכל פנייה ולעזור בשמחה.

מה בכוונתכם לעשות למען 'מורשת המזרח' המפוארת בעיר?

אנחנו בעיצומה של בניית תוכנית פעילות רחבה שתגיע לכל תושב בעיר. ראשית, אקים גוף שירכז את כל בתי הכנסת - והקהילות בבית שמש וכן את מוסדות החינוך, וכגוף גדול ומאוחד נקדם את צרכים השונים של קהילת בני עדות המזרח.

מהי מידת שיתוף הפעולה שלכם עם הסיעות האחרות ועם ראש העיר עליזה בלוך?

אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא על ראש העיר וצוות הלשכה שלה, יש לה רצון טוב לסייע לנו, והנושאים החשובים לנו מטופלים ע"י ברצינות ומתוך אמון והבנה. גם עם שאר הסיעות בעירייה, אנחנו עובדים ומקדמים דברים בצורה עניינית ורצינית.


מה הם השאיפות של הסיעה לעתיד?

השאיפה הגדולה שלנו היא, להמשיך ולדאוג לבני עדות המזרח בעיר בית שמש ובשיתוף פעולה עם ראש העיר. אנחנו ב"ה כבר רואים תוצאות מבורכות, במוסדות חינוך, בהקצאות לבתי כנסת, בבעיית בנות הסמינרים ועוד.

לסיום: מה תרצה להוסיף?

אני מודה ליו"ר התנועה הרב אריה דרעי ולמנכ"ל התנועה הרב חיים ביטון על האמון שנתנו בי. בשם ה' נעשה ונצליח.

ולכם, אתר 'בית שמש חדשות', ברכות לרגל פתיחת האתר החדש, שיהיה שופר לכל תושבי העיר היקרים.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.