. . .
29 Aug
29Aug

זה נהיה דבר שבשגרה: כלי הנדסי הגיע הבוקר לשטח הקצאה של בית הכנסת 'מעייני ישראל' והרס את היסודות שהוקמו עבור בית הכנסת האמור לקום במקום.


התושבים ההמומים מהעזות הנוראה לפגוע פעם נוספת במקום שמוקם עבור בית כנסת הגיעו למקום אך זה כבר היה מאוחר מידי, ההרס כבר בוצע.


כל זאת קורה בשעה שעיריית בית שמש בעצמה מתעלמת ממעשים לא חוקיים ואף מבצעת (אמש) הליכים המעלים חשש כבד לשוחד בחירות כאשר בשכונה אחרת מתבצעת פלישה לשטח גנים באופן בלתי חוקי בעליל.


סגן רה"ע שמעון גולדברג בתגובה להריסת יסודות ביהכנ"ס של קהילת מעייני ישראל על ידי עיריית בית שמש:

"אני מוחה בזעזוע רב על התנהלות עיריית בית שמש. קהילת מעייני ישראל קיבלה הקצאה כדת וכדין וצריכה לקבל את המגיע לה בזכות ולא בחסד. 

כנראה שממרומי מגדל השן היד קלה על ההדק. קדנציה שלמה המדיניות בלשכת ראש העיר היא לייבש את הקהילות ולהביא אותן להתחנן כעניים בפתח ובפרט בתקופת הבחירות, מתן מענה אלמנטרי הוא רק בהתאם לקרבה הפוליטית לראש העיר.

כך לא מנהלים עיר! כשיש מחלוקת פותרים אותה בהידברות תוך רצון כן ואמיתי להגיע להבנות. הניתוק והיוהרה הן בלתי נתפסות. לא נותנים מענה לבתי כנסת, וכשכן מקדמים הקצאות כדת וכדין הורסים לבעלי ההקצאות את ההכנות שעלו דמים מרובים.

אני קורא לראש העיר הגב' בלוך להתעשת ולהפסיק את המדיניות הפוגענית כלפי הקהילות שאינן מזוהות עמה פוליטית. כשמנהלים עיר, יש לשים בצד את השיקול הפוליטי".


חבר מועצת העיר שלמה ברילנט (דגל התורה) בתגובה:

"שוב פעם מוכח כי בלשכת רה"ע הציניות שולטת וקבלת ההחלטות היא נגזרת של אטימות וניתוק. קהילה שלמה של תושבים שאספו שקל לשקל משלמת מחיר רק כי לא הצהירה נאמנות לעליזה בלוך. 

בעיר מתוקנת, כשיש חילוקי דעות עם קהילה, ראש העיר הייתה יורדת לשטח, מדברת עם האנשים ומנסה לראות גם את בני האדם שבקצה. כשסופרים קולות בדרך לקלפי צריכים להבין שמאחורי הפתקים עומדים גם אנשים. בית שמש ראויה למנהיגות שרואה גם את האנשים. 

אני מוחה ומביע שאט נפש מההתנהלות של עיריית בית שמש שפעלה הבוקר בשרירותיות מקוממת בהנחיית העומדת בראשה. הזלזול באנשים, השיקול הפוליטי הציני והניסיון לסכסך ולפלג את הקהילות הן לדיראון עולם".


השטח שהוקצה לקהילת 'מעייני ישראל', עליו בוצעה ההריסה המזעזת הבוקר:

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.