. . .
07 Feb
07Feb

החל משעות הבוקר הקיצונים יצאו להפגנות והפרות סדר במספר מוקדים בעיר, בהמשך להפגנות אמש שנמשכו עד שעות הלילה המאוחרות לקראת הדיון בבית המשפט העליון בעתירה שהגישה משפחת הנער בן ה-13 שנפטר בפתאומיות נגד דרישת המשטרה לבצע נתיחה לגופה.

הפגנות במספר מוקדים במקביל:

הפגנה והפרת סדר בשדרות נהר הירדן בשכונת רמת בית שמש ב', חסימת התנועה והבערת פחים.

הפגנה בכיכר הכניסה לשכונת רמת בית שמש ד'1, בניסיון של הקיצונים לחסום את התנועה.

הפגנה בכביש 10 מתחת שכונת חפציבה, הקיצונים חסמו את התנועה.

המשטרה מצידה פיזרה את ההפגנה ברמה ב' בעזרת מכת"זית בואש, כוח משטרה פינה את המפגינים מכיכר הכניסה לרמה ד', בכביש 10 המשטרה נעזרה בפרשים לפנות את המפגינים מהכביש.

לאחר מספר שעות של מהומות, דקות לפני תחילת הדיון בבג"צ בשעה 13:00 המשטרה חזרה בה מהבקשה לבצע נתיחה לגופת הנער והיא שוחררה לקבורה.

לאחר שחרור הגופה בשעה 17:00 החלה בירושלים הלווייתו של הנער חיים שמואל מאיר ויצהנדלר ז"ל, במהלך הלוויה קיצונים הגיעו לאב המשפחה וביקשו להעביר את הלוויה ב"כיכר השבת", לאחר שהמשפחה סרבה בשל השקיעה חטפו הקיצונים את הגופה ורצו רגלית עם המיטה לשכונת גאולה בירושלים שם העבירו את הלוויה.


תגובת המשטרה לסאגת הנתיחה:

"בהמשך לפרסומים שגויים ברשתות החברתיות בנוגע לחקירת נסיבות מותו של נער בן 13 שאותר אמש בביתו ללא רוח חיים, להלן העובדות:

בעקבות ממצאים שעלו בראשית החקירה, נשלחה אתמול בבוקר גופתו של הנער לבדיקות (הכוללת בדיקה חזותית, ובדיקות שונות ע"י רופא משפטי) במכון לרפואה משפטית, זאת לאחר היוועצות עם הפרקליטות.

המטרה הייתה לקבוע את סיבת המוות של הנער, בעקבות כך שלא ניתן היה לקבוע אותה בודאות בשטח וממצאים שחייבו בדיקה.

לאחר בדיקות אלו, נמסר אתמול מהמכון לרפואה המשפטית למשטרה כי לאור הממצאים שהתגלו עד כה - עמדתם הייתה לבצע נתיחה לקביעה ודאית של סיבת המוות. 

בהתאם, נוכח עמדת המכון לרפואה המשפטית, הפרקליטות והמשטרה ביקשו את ביצוע הנתיחה מבימ"ש השלום, שאישר עמדה זו אמש, ועליה הוגש ערעור ועיכוב ביצוע מצד המשפחה.

היום בסמוך לדיון בערר בבג"צ בהובלת הפרקליטות, התקבל דיווח ע"י הפרקליטות למשטרה שעמדתם השתנתה, זאת לנוכח ממצאים של בדיקות רפואיות שבוצעו והצביעו על כך שסיבת המוות היא כתוצאה מזיהום. בהתאם הוחלט ע"י הפרקליטות למשוך את הבקשה לנתיחה טרם הדיון בערר.

בהתאם להחלטה זו שוחררה הגופה לקבורה. נציין כי משטרת ישראל ממשיכה את החקירה של המקרה במטרה להגיע לחקר האמת".

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.