. . .
02 Mar
02Mar

שבוע לסיבוב הבחירות השני בעיר בית שמש, אירוע שהעיר לא ראתה מזה 30 שנה, הבחירות יתקיימו ביום ראשון (ולא שלישי כנהוג, לאחר שהוקדמו ביומיים בשל הרמדאן) ללא שבתון, הקלפיות יפתחו בשעה 14:00 בצהריים עד השעה 22:00. אחוז ההצבעה צפוי להיות נמוך.

למעשה, בית שמש חוזרת לסיטואציה בה עמדה לפני חצי שנה, בה המועמדים שמוליק גרינברג ועליזה בלוך מתמודדים זה מול זה בלבד. אך זאת לאחר שכבר העיר עברה מערכת בחירות בה נמדד במדויק כוחה של כל קבוצה ומפלגה, גרינברג הוכח כמוביל וש"ס בתמיכת אגודת ישראל והליכוד כשלו בהרצת מועמד. הסקר הכי אמין שיכול להיות.

בנוסף, במהלך מערכת הבחירות המפלגות טיפסו על לא מעט עצים שלא מותירים להם כעת הרבה ברירות - במוצ"ש שעבר בלבד זעקו רבני ש"ס שאסור להצביע לאישה וחלילה שהעיר תיפול שוב לידיים לא חרדיות, ההצהרות של דרעי שבסיבוב שני יתמכו רק במועמד חרדי, קמפיין ה"אידישקייט" ורב' יראת שמיים.

בסביבת גרינברג אופטימיים לגבי תמיכת המפלגות החרדיות, במטה בלוך שחיכו יממה בנשימה עצורה לראות האם בכלל תעלה לסיבוב שני מבינים לאן נושבת הרוח ברחוב החרדי ומנסים להמשיך באותה שיטה ידועה - הפרד ומשול בשיטות שונות.

מהרגע שנודע למועמד המוביל גרינברג בליל התוצאות כי הוא עולה לסיבוב השני, פתח במו"מ עם קבוצות שונות ונקבעו לו למעלה מ-20 חוגי בית בקרב הציבור הכללי, גרינברג הוכיח כי מלבד התמיכה הליטאית-חסידית הוא מביא עוד כ-2,000 מצביעים נוספים שבסיבוב השני הוא מתכוון להגדיל עוד יותר.

אבוטבול הפסיד בשנית את העיר, אבל באופן אישי ניצח - כאשר מילא את רצון דרעי שנכפה עליו הוכיח נאמנות מלאה ליו"ר בריצה עד הסוף וגם ניצל מחזרה לבוץ הפוליטי של בית שמש, כעת ימשיך בעיסוקו כסגן שר וח"כ בהמתנה לתפקיד שר.

בסיעות ש"ס גור-וויז'ניץ-ליכוד שמועמדם לראשות הודח בסיבוב ראשון, מיהרו להקים "גוש" ובכך למקסם את כוחם בסך 10 מנדטים למשא ומתן, הללו יכולים להציב דרישות גבוהות יחדיו אך בתקווה שהגוש לא יתפרק.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.