. . .
26 Aug
26Aug

מועצת העיר בית שמש התכנסה ביום רביעי האחרון למליאה מיוחדת לקראת הבחירות, כשעל סדר יומה הזדהות חברי המועצה למפלגות לצורך קבלת מימון, בחירת הרכב ועדת בחירות ומינוי יו"ר ועדה.


את המליאה ניהל מנהל הבחירות בעיר צוריאל פורת, אך למרות כך בחרה רה"ע בלוך לפתוח את המליאה בהצהרה פוליטית כאשר דוברה מצלם, בו קראה "לנהל מערכת בחירות נקיה", סגן רה"ע שמעון גולדברג ניצל את ההזדמנות ועקץ כי הוא מודה למפיצי המודעות על שיתוף הפעולה שלו עם סיעת הליכוד, רה"ע ניסתה להשיב אך אז הדגישו החברים כי גולדברג לא האשים אף אחד וכנראה מי שבוחר להתנצל "על ראש הגנב בוער הכובע" גיחכו במליאה.


אווירת הבחירות הורגשה היטב, חילופי עקיצות נרשמו באולם במשך כל המליאה, לאחר דברי רה"ע והוויכוח שנוצר ערך מנהל הבחירות היכרות ודברי הסבר על הבחירות והליך המליאה.

חברי מועצת העיר פתחו זה אחר זה בהזדהות למפלגות ובחירת חבר ועדת בחירות וממלא מקום לועדה מטעמם, בסיעות הליכוד, ש"ס ודגל התורה הזדהו כל חברי המועצה למפלגה.


הפיצול הראשון נרשם כאשר המשנה לרה"ע ישעיהו ארנרייך אשר כידוע פורש מהחיים הפוליטיים הזדהה למפלגה חדשה "אגודת ישראל בית שמש" ומינה את מחליפו בקדנציה הבאה חנוך דרנגר לבא כוחה וחבר ועדת הבחירות.

מנגד, חבר מועצת העיר ונציג בעלזא ישעיהו ויסמן המעוניין אף הוא לפרוש מהחיים הפוליטיים ומהחסידות מופעל עליו לחץ להישאר, הזדהה לסיעת "חסידים וקהילות ירושלים שלומי אמונים מחזיקי הדת אגודת ישראל" יחד עם גולדברג ופרנקל.

הפיצול השני נרשם במפלגת "הבית היהודי" לשעבר כאשר סגנית רה"ע רינה הולנדר הזדהתה למפלגת "ביחד בית שמש" בה תרוץ בתמיכת מפלגות הבית היהודי ועוצמה יהודית, זוג חברי המועצה הנוספים הזדהו לסיעת "הציונות הדתית".


חבר מועצת העיר מלאכי כי טוב הזדהה למפלגת 'בני תורה' אך וידה לפני כן כי ניתן לשנות את ההזדהות מכיוון שהוא לדבריו "בוחן מספר אופציות".


רה"ע עליזה בלוך וחבר המועצה של מפלגתה אלי פרץ הזדהו לסיעת "בית שמש מאוחדת" ומינו לבא כוח המפלגה פעיל ששם משפחתו גולדברג, סגן רה"ע שמעון גולדברג הגיב בציניות "לרגע נבהלתי", בלוך השיבה "עוד לא מאוחר, כל עוד הנר דולק אפשר לתקן" גולדברג הגיב "תזכרי את המשפט הזה".


לאחר הזדהות כל חברי המועצה, עברו להצבעה על מינוי יו"ר ועדת בחירות כאשר הוצע בהסכמה חבר המועצה ובכיר מפלגת "דגל התורה" לשעבר משה מונטג לתפקיד ונבחר במליאה בפה אחד.

• צפו בתיעוד בלעדי ומלא של המליאה והזדהות חברי המועצה:

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.