. . .
04 Aug
04Aug

יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' השר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר מפלגת 'הבית היהודי' חגית משה סיכמו היום על איחוד מלא בין המפלגות.


בימים הקרובים תוגש בקשה לשינוי השם ל"המפלגה הדתית לאומית - הציונות הדתית", כאשר האיחוד כולל ריצה משותפת של המפלגות המאוחדות בבחירות המוניציפאליות תחת האותיות 'טב'.


כידוע, גם בעיר בית שמש המפלגות מפוצלות ולאיחוד הכולל בין המפלגות צפויות השלכות מקומיות.


אך בין סגנית רה"ע רינה הולנדר יו"ר הבית היהודי שייצגה במהלך הקדנציה את הציבור הדתי לאומי ואף נלחמה קשות לכך, קיימת כידוע יריבות קשה מול רה"ע בלוך ומי ששימש כראש לשכתה נתי גבאי שפרש מסניף "הבית היהודי" ורק לפני חודש נשלח להתמודד ב"ציונות הדתית". השניים לדברי הולנדר, שמו לה רגליים במהלכים רבים לטובת הציבור הדת"ל.


האם השניים יתחברו, רשימה כזו תתמוך בבלוך כפי שהכריז השר סמוטריץ'? גבאי (ובלוך) כמובן היו ששים לראות את הולנדר מצטרפת כ'בובה' בבחירות לאחר הקדנציה הסוערת.


אך הולנדר איתה סניף הבית היהודי בעיר, קיבלה בינתיים אף גיבוי מלא ממפלגת "עוצמה יהודית" ובימים האחרונים כבר החלו בבניית הקמפיין, הולנדר בחנה כבר בעבר ופעלה לאיחוד סביבה גם עם מפלגת "הציונות הדתית", כמו כן גם האופציה לחיבור עם סיעת הליכוד קיימת אצלה.


בכיר בבית היהודי מוסר:


"בכל שנות קיומה של העיר בית שמש, נציגי מפלגת הבית היהודי (מפד"ל) דאגו לציבור הדתי לאומי בעיר. גם בקדנציה זו, מי שדאגה לכל ענייני הציבור הדת"ל היא נציגת הסיעה, סגנית רה"ע רינה הולנדר.


כתמיד, סיעת הבית היהודי פועלת למען איחוד הקהילות ומצביעי כלל המפלגות המיוצגות בכנסת, ונשאף להרכיב רשימה בה ישתתפו אנשים אשר עשייתם הוכחה במשך השנים, והמייצגים את מגוון הדעות.


לא המתנו להצהרות, יצאנו לדרך האחדות כבר לפני כמה חודשים, כאשר סיכמנו על ריצה משותפת עם מפלגת עוצמה יהודית, פנינו לאחדות השורות גם עם מפלגת הציונות הדתית, אנחנו שמחים שלבסוף גם הם הבינו שדרך האחדות ולא הפילוג היא המנצחת.

ההחלטה על הרכב הרשימה תתקבל בהמשך, בהתחשב בטובת הקהילות השונות בעיר".

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.