. . .
25 Jan
25Jan


זה אירוע מתגלגל כבר למעלה משנה. ראש העיר לא מצליחה להסתדר עם השותפים הטבעיים שלה בשר מבשרה וזה סיעת הבית היהודי. זה לא סוד שרוב חברי המועצה הם חרדים וחייבים ללכת בין הטיפות אבל משהו באסטרטגיה לא עובד. יועצי ראש העיר הסבירו לה שאת הליכוד היא תחבק, אגודת ישראל ישלטו בהחלטות, על הבית היהודי היא תדלג, ואת דגל היא תפצל. נראה כי עיקר המחשבה כיום היא כיצד להשתלט על קולות הבית היהודי בעיר ולראות איך היא מבטיחה לעצמה את הקדנציה הבאה.


אם מעט ניזכר בהיסטוריה הלא רחוקה, שום יועץ לא דמיין את הזעזוע הקרב ובא. לחץ תושבים, כן לחץ של קבוצות גדולות של אנשים שפשוט עשו הכל כדי שהיא תעלה. 
תושבים שאותם לא מעניין פוליטיקה קטנה או קדנציה הבאה, הם פשוט רוצים לראות שינוי מיידי!
הלחץ הזה השפיע על סיעת הליכוד שהבינה שהיא לא יכולה להרשות לעצמה לשתוק. לא משנה איך יקנו אותם "זה לא נראה טוב מול הציבור".
הכאילו חיבור של הליכוד עם ראש העיר כאשר האידיאולוגיה האמיתית כביכול לא קיימת, דברים לא נעשים ומה שעומד על הפרק הוא כל הזמן כיצד לקנות קבוצה של חרדים כדי להישאר קדנציה הבאה.


יועצי ראש העיר עוד לא הפנימו שאסור לוותר על הבייס וזה סיעת הבית היהודי, לא משנה שום תרוץ על שתי נשים שאולי מקשה את צורת ההתנהלות או מנדלסון שלא בדיוק שותק ויודע לומר את אשר על ליבו גם כשזה אולי צעד אחד חזק מדי.
הוויתור על הבית היהודי והמלחמות התמידיות ביחד עם הציבור המאוכזב לא השאירו מקום לסיעת הליכוד (שאותה מוביל שלום אדרי פוליטיקאי משופשף "אולי יש שיאמרו הפוליטיקאי של הקדנציה") לעמוד מהצד ומשבר האמון שהיה מול סיעת הבית היהודי התרחב ונהפך למשבר אמון חזק וגדול מול סיעות הליכוד והבית היהודי.


יאמרו מי שיאמרו, זהו הציבור הכללי, הציבור הדתי לאומי וכן הציבור החרדי המתון שעזר ונלחם למען זה שעליזה תחליף את השלטון מול שאר הציבור החרדי לכל גווניו.


צומת הדרכים של ראש העיר


הדילמה המרכזית שאמורה לעמוד כעת בפני ראש העיר,
האם לעשות כל מאמץ וליישר את ההדורים עד המליאה הקרובה (ביום רביעי) עם סיעות הליכוד והבית היהודי, כן, פשוט להיכנס לחדר ללילה לבן ואלי אפילו ל 24 שעות של הלוך וחזור אבל לצאת עם תחילתו של עידן חדש בימי עליזה, או לחבק את דגל, שמתנהלת כסיעה מפוצלת, דבר שיהיה קשה לקדם את בעיר אידיאולוגית, אך כביכול מאפשרת כיום ולהישען אך ורק על חברי המועצה החרדים???
כולם מבינים את המשמעות של 'הקואליציה החרדית של בלוך'.. 


כך או כך ההחלטה חייבת להגיע מצד ראש העיר דקה לפני שהיא מגיעה מסיעות הליכוד והבית היהודי.
יועצי ראש העיר לא מאמינים שאופצית הפרישה של סיעות הליכוד והבית היהודי על השולחן אבל בפוליטיקה כולם כבר הבינו שאי אפשר לדעת לאן משהו יוביל ולפי ההנהלה הסוערת מאתמול שום דבר כבר אי אפשר לשלול.


לא נשארו עוד ימים רבים וככה ראש העיר לא תחזיק מעמד.
משהו יקרה לכאן או לכאן ועדיף לצפות אותו דקה לפני שכבר לא תישאר אלטרנטיבה.


טור פוליטי של כתב בית שמש חדשות בעקבות ישיבת ההנהלה הסוערת אתמול


ישיבת ההנהלה שהתקיימה אמש ב'זום':


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.