. . .
28 Sep
28Sep

ביום חמישי בשבוע שעבר התקיים הליך הגשת הרשימות לקראת הבחירות לראשות העיר ולמועצת העיר בית שמש, כבכל מערכת בחירות מחדש - המתיחויות והדרמות במועד ההגשה נרשמו עד הרגע האחרון, כאשר מכאן והילך מערכת הבחירות יוצאת לדרך.
ארבעה מתמודדים לראשות העיר הגישו מועמדותם לצד 11 מפלגות - 6 חרדיות ו-5 כלליות.


בסיעת "הליכוד" הרשימה הייתה מוכנה ואושרה מבעוד מועד, הקדימו והגישו את הרשימה כבר בחלון זמן קצר שנפתח ביום רביעי קודם למועד האחרון, אולם זוג נציגים מהמפלגה המתינו עד הרגע האחרון לצד ועדת הבחירות עם טופס התמודדות לראשות העיר.


מפלגה חדשה נוספת שהגישה מוקדם הינה "הדמוקרטים" של פעיל השמאל יודלה מוזס שלאחר שלא הצליח לאסוף את סכום הכסף הנדרש לצורך ערבויות להגשת מפלגה קיבל חסות ממפלגת "ישראל ביתנו" שהתמודדה בעבר בעיר והצליחה בבחירות 2013 להכניס מנדט עד הבחירות החוזרות.


ביום חמישי - המועד האחרון להגשת הרשימות, ראש העיר עליזה בלוך ומפלגתה למועצה נרשמו ראשונים בהגשה אך גם שם חוסר הוודאות היה קיים.

כפי שנחשוף כאן לראשונה - רה"ע בלוך ישבה עד שעות הלילה המאוחרות אצל דמות חרדית מוכרת בעיר אותו ניסתה לשכנע כי יכנס למקום 2 במפלגתה אך הלה סירב.


פיצוץ הניסיון להוביל לאחדות במגזר הדתי לאומי


עד הרגע האחרון נעשו ניסיונות רבים להוביל לאחרות במגזר הדתי לאומי שהתפצל לזוג מפלגות, כאשר הרבנים דחפו לכך וקיבלו אור ירוק מסגנית רה"ע רינה הולנדר כאשר ל'בית שמש חדשות' נודע כי מצדה אף וויתרה על המקום הראשון ברשימה לטובת אחדות אך נענתה בדורסנות.
לאחר שרה"ע הגישה את מועמדותה ומפלגתה, ראש לשכתה לשעבר הגיש את מפלגת "הציונות הדתית" החדשה ובכך נקטעה האחדות, הולנדר הגישה מאוחר יותר את מפלגת "הבית שלנו" ונותרה במקום עוד זמן לראות האם ניתן עדיין לבצע איחוד.


המפלגות החרדיות מציגות - מגוון רחב


אל מול האחדות בבחירות הקודמות (2018) אז מפלגת יהדות התורה איחדה בתוכה 3 מפלגות ואף את אבוטבול, כעת כל מפלגה הוגשה בנפרד ותמדוד את כוחה.
מפלגת 'דגל התורה' בראשות המועמד גרינברג, סיעת ש"ס בראשות המועמד אבוטבול שאף הציגה רענון נציגים, סיעת 'שלומי אמונים' עם נציגים מנוסים וצעירים, סיעת 'אגודת ישראל' עם נציגים חדשים, סיעת 'בני תורה' בראשות כי טוב שעוד בחן את דרכו ומפלגה כלל חרדית חדשה 'דרך' הקוראת לקול המודרני.
הרשימות החרדיות הוגשו זו אחר זו ומעל לפני השטח לא נרשמו מתיחויות אלא חיוכים ומספר חילופי עקיצות הדדיות.

אבוטבול - בא להנות


מסדרון העירייה הצר לצד אולם המליאה שם יושבת ועדת הבחירות מתמלא בנציגים מכלל המפלגות אז מפציע רה"ע לשעבר סגן השר והמועמד משה אבוטבול ועשרות חיבוקים החלו, אבוטבול שסיפר לאחרונה כיצד התחנן ליו"ר ש"ס דרעי שלא יטיל עליו את המשימה חזר לצד לשכתו והקאליציה שלו הישנה, מה שהיה נדמה שסב הנרגש לראות את 'נכדיו' ומקסימום יהנה מהנוסטלגיה בסיבוב הזה.
כאחד הנציגים המתין אבוטבול בתור במסדרון ובשיחת ספסל לצדו של סגן רה"ע גולדברג החלה השיחה המוכרת אודות מה גרם להפסד בבחירות שעברו, אבוטבול מצדו לא רצה להתייחס לנושא והפציר "ערב יום כיפור", לבסוף עמד לצד חברי ועדת הבחירות לצורך התמונה את המועמדות הגיש לאחר מכן נציגו המשנה לרה"ע אלמליח שנשאר להמתין בתור.


גרינברג בפתח הלשכה


חצי שעה לפני נעילת הדלתות נכנס המועמד לראשות העיר שמוליק גרינברג מלווה בנציגי 'דגל התורה' וכבר נעמד להצטלם בפתח לשכת ראש העיר לקראת הגשת מועמדותו, לצדו התייצבו גם חברי סיעת 'שלומי אמונים'.
רשימת 'דגל התורה' נשמרה מתחת השולחן עד הגשתה, חברי הסיעה עסקו בינתיים בשיחות על הרכבה, לאחר שהוגשה זוג נציגי הליכוד שנכחו במקום טענו כי בא כוח המפלגה נכנס לאחר השעה 21:00 ואיימו כי יעתרו לפסילתה.


מועצת העיר הבאה עם פנים חדשות


כ-7 חברי מועצה נוחכיים פרשו או הוצבו במקומות לא ראליים - ארנרייך פרש לחייו העסקיים לאחר שנים ארוכות במועצה, גולדהירש הוצב במקום לא ריאלי ולו הובטח תפקיד בשכר ויתכן בלשכת גרינברג, רמתי לא הוצב ברשימה ולו משרת עוזר לשר הדתות מש"ס, חדד פרש ונמצא בקשר עם דרעי, פרץ שכמעט ולא נשמע בכל הקדנציה פרש וגוטמן שנדחק למקום לא ריאלי.
זאת בנוסף ל-4 חברי מועצה חדשים אותם הוסיף משרד הפנים, למועצת העיר הבאה שתורכב מ-25 מושבים כאשר למעלה משליש מתוכם יהיו נציגים חדשים.


צילום: בית שמש חדשות

אין לבצע כל שימוש בתמונות ללא אישור.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.