. . .
12 Sep
12Sep

ההודעה הדרמטית שיצאה ממפלגת ש"ס הדהימה באחת את המערכת הפוליטית בעיר, אם עד עתה היו נראים ברורים קווי המשחק כאשר ש"ס תתמוך לכאן או לכאן, ההודעה שינתה באחת את התמונה.

הסיפור כידוע אינו מקומי, אלא המפץ הכלל ארצי בבחירות המוניציפאליות בין הסיעות החרדיות, אם בתחילה היה נראה כי המאבק בין הסיעות החרדיות יתרחש בבני ברק שם בש"ס החליטו להריץ את אוריאל בוסו אל מול הסכם 'דגל-אגודה' העתיק, בשבוע שעבר הצטרפה העיר אלעד סופית למפץ, כעת דרעי הכריע כי גם תורה של בית שמש לעלות על מוקד ההתגוששות שיתכן ויהיה החם ביותר בארץ.


אבוטבול שבינתיים מכהן מספר שנים כחבר כנסת וכיום אף סגן שר החקלאות אינו שאף לחזור לכס ראש העיר כי אם נשלח כעת ונשלף מהמגירה לצורך המשימה בידי יו"ר סיעת ש"ס אריה דרעי כחלק מהמערכה אותה מנהל ברחבי הארץ.

אבוטבול, ראש העיר במשך עשור, קיבל את תמיכת כלל הסיעות החרדיות בארבעה מערכות בחירות - הניצחון החרדי הראשון ב-2008 מול פיצול מועמדים בציבור הכללי, בחירות 2013/4 החוזרות והסוערות, ההפסד הצמוד בבחירות 2018 האחרונות, במשך כל אחת מהמערכות ניצבו מאחוריו הסיעות החרדיות כאשר עתידה של העיר על כף המאזנים.


אך התמודדות חוזרת של אבוטבול אינה שוב רק מול בלוך כי אם גם מול סגנו במשך 10 שנים המועמד החרדי בתמיכת מפלגות 'דגל התורה' ו'שלומי אמונים' שמוליק גרינברג.


כידוע, על מנת להשיג ניצחון בבחירות על מועמד להשיג למעלה מ-40% מהמצביעים, במידה ואף אחד מבין המועמדים אינו מגיע לרף נערך סיבוב שני בין זוג המועמדים המובילים, הפעם האחרונה בה נערך בבית שמש סיבוב שני הייתה בשנת 1993.


העיר בית שמש התרגלה במערכות הבחירות בשנים האחרונות להתמודדות 'ראש בראש' בין זוג מועמדים - מהצד החרדי ומהצד הכללי, אם בכל אחת ממערכות הבחירות הללו היה פיצול מועמדים באחד הצדדים מביא לניצחון לצד השני, הרי שכעת בבחירות 2023 המצב כבר שונה, הרוב החרדי הגיע ואף חצה את השני שליש בעיר, זאת בנוסף לכך שהציבור הכללי כבר לא מעניק לבלוך אחרי קדנציה סוערת בייס יציב.


גרינברג כבר מחזיק בידו בסיס תמיכה חזק זאת לאחר חתימת הסכם התמיכה עם סיעת 'שלומי אמנים' בשבוע שעבר, חששו עד עתה היה דווקא כי בש"ס יעניקו את התמיכה לבלוך, לגרינברג אומנם נוצר מצב להתמודד מול מועמד נוסף, אך נותר לו הוא להשלים את ה"פאזל" שיגיע ללמעלה מ-40% יציבים ויביאו לניצחונו.

המפלגות המחוזרות כעת הינם הליכוד, הסיעה המרכזית (גור ויזניץ) והבית שלנו (הולנדר), הסיעות הללו נהנות מעצם היותם גורם נחוץ בין הצדדים, גם סגן ומ"מ רה"ע משה שטרית בוחן כל העת את המפה שקיבלה צורה מחדש.


בש"ס משדרים כי "המצאנו את מפת הבחירות מחדש, כעת אבוטבול חזר ואפשרי להפוך חזרה את הקערה, נשיג תמיכה וננצח", מאידך מבינים במפלגה כי האפשרות הריאלית יותר כחלק היא לדחוף לסיבוב שני, מנוף הלחץ יעוד לכאן ולכאן, אך למרות הרצון לרוץ עד הסוף, טרם ברור האם במידה ובש"ס לא יצליחו לגייס תמיכה הסיבוב יגמר.


בכלל המפלגות והצדדים הפוליטיים בעיר מסכמים באחת כי רה"ע עליזה בלוך ספגה מכה קשה ביותר לאחר מאמציה הכבירים בתקופה האחרונה מול סיעת ש"ס, כעת תאלץ לשקול את צעדיה כאשר נשארת ללא תמיכה מלבד מפלגתה האישית וראש לשכתה לשעבר שנשלח להתמודד.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.