. . .
31 Dec
31Dec

בית שמש הולכת ומתפתחת, ב"ה. שכונות הולכות ונבנות, ביניהם כבישים נסללים, מוקמות גינות משחקים נהדרות, פינות חמד וכו'. פנינו לחבר מועצת העיר, ממונה אגף שפ"ע ופיקוח עירוני ר' שלמה ברילנט לראיון מיוחד על הפעילות העניפה שלו לטובת ורווחת תושבי העיר.


ספר לנו מעט על עצמך...

מגיל צעיר גדלתי על רוח העשייה הציבורית, שכן אבי רבי חיים ז"ל היה מטובי עסקני היהדות החרדית בדור הקודם, ואף שימש במגוון תפקידים ציבוריים. רוח העשייה והמסירות הזו למען הציבור אותה ינקתי בבית הורי מלווה אותי לכל אורך הדרך. לצד תפקידי בבית שמש, אני מכהן גם כמנכ"ל "איגוד מנהלי הישיבות בארץ" המאגד מאות ישיבות בכל רחבי הארץ, ואני מייצג אותם מול משרדי הממשלה וגופים ציבוריים נוספים. עם בואי לגור בשכונת רמב"ש ג' נטלתי חלק פעיל באיכלוס השכונה, הקמת בתי כנסת וקהילות, ובבחירות האחרונות נבחרתי לחבר מועצת העיר מטעם 'דגל התורה'.


מה הם תפקידיך בעירייה?

לפני פחות משנה נבחרתי לממונה על אגף שפ"ע ופיקוח עירוני בעירייה, בנוסף, אני חבר בוועדת מכרזים וועדת חינוך ותכנון ובניה. כל בוקר אני קם ומתפלל שאזכה לשרת נאמנה את תושבי עירנו.


אלו דברים כבר קידמת באגף שפ"ע?

במהלך פרק הזמן שאני מכהן בתפקיד, שרובו ככולו נמצא בתוך חודשי הקורונה, הקמנו ושיפצנו גינות רבות בעיר, הגברנו את רמת הנקיון בעיר, דאגנו לפיתוח בשכונת חפציבה שעדיין לא הושלם מאז קריסת החברה, וכו'.


לאור ההתפתחות האדירה של העיר, מה תוכניות האגף שלך לתקופה הקרובה? 

אנו בתחילת השקעה מסיבית במסגרת תקציבי 'חדש מול ישן' ברמה א'. כמו כן אנחנו כעת בעיצומו שינוי ארגוני מקיף באגף, ובתקופה הקרובה תבחר חברת גינון חדשה לעיר אשר תעבוד בתנאים וסטנדרטים שונים וגבוהים בהרבה ממה שהיה עד עתה. הוחלט גם שתכנס חברת מיחזור חדשה לעיר אשר תצעיד אותנו בס"ד להיות עיר ירוקה. בנוסף, אנו פועלים לגבש תפיסה ניהולית עתידית מתאימה יותר, כיאה לעיר בסדר גודל של בית שמש.


אתה מייצג את המצביעים שלך? או את כל תושבי העיר?

מרגע שנבחרתי, אני שליח ציבור של כל אחד ואחת מתושבי העיר בית שמש. יש לנו  עיר מורכבת, עם מגוון ומבחר של אמונות ודעות. חלק מתפקידי בעירייה הוא גם להיות גשר בין כל הקהילות, לנסות לחפש את המאחד ולא את המפריד, שלא לדבר על עזרה לכל אדם באשר הוא בלי לבדוק בציציות של אף אחד.


האם יש לך שיתופי פעולה עם ראש העיר הגב' בלוך? ועם חברי מועצה מסיעות אחרות?

שיתוף הפעולה עם ראש העיר וצוות הלשכה הוא מצויין וכך נמשיך הלאה בס"ד, אנו מקיימים שיתוף פעולה עם כל חברי המועצה מכל המגזרים כי רק ביחד אפשר להוביל תהליכים גדולים לטובת העיר.


איך אתה רואה את העיר בעתיד?

אני מאמין שלפני 70 שנה, בשעה שהניחו את אבן הפינה לבית שמש לא ידעו המייסדים, כי אותה אבן קטנה תהפוך לעיר של מאות אלפי תושבים. לכן אני אומר לחברי לעשייה הציבורית, ולכולם בבית שמש: אף אחד לא יודע איך תראה בית שמש עוד 50 שנה, אבל ברור שהאבנים הקטנות של היום יהיו אבני היסוד של הדור הבא, ולכן עלינו לדאוג היום שאותם אבנים יונחו בצורה הכי טובה שיש, עם אהבה גדולה, מסירות ואכפתיות.


לסיום: איזה מסר תרצה להעביר לגולשים?

זכיתי ונבחרתי לתפקיד ממונה אגף שפ"ע, פיקוח עירוני ותפעול של העירייה, תפקיד רב אחריות עם נגישות יומיומית לכל אחד ואחד  מתושבי העיר, אם זה בגינון, ניקיון, תאורה, תשתיות, ועוד. התפקיד הוא תחת אחריותי, אבל אני לא חושב שכל החכמה נמצאת אצלי, ולכן תמיד אשמח לקבל עצות, הארות, ורעיונות מהציבור איך לשפר ולתעל את עבודת האגף. פרוייקטים רבים קידמנו במהלך השנה בזכות המעורבות הציבורית, ובעז"ה נמשיך בדרך זו להוביל את הפיתוח של בית שמש יחד עם הציבור, כי "בית שמש היא של כולנו".

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.