. . .
15 Feb
15Feb

ההסתדרות הלאומית יחד עם ארגון נהגי האוטובוסים הודיעו היום (חמישי) למשרד העבודה על שביתה כוללת של נהגי ועובדי חברת בית שמש אקספרס וזאת לאחר שהניסיונות למניעת השביתה כשלו והנהלת החברה התבצרה בעמדתה ופוגעת בעובדי ונהגי החברה.

כזכור, מאות עובדי חברת בית שמש אקספרס הכריזו על סכסוך עבודה בעקבות אי הגעה להסכמות עם הנהלת החברה על תנאי העסקתם של הנהגים ושמירה על זכויותיהם. במשך כמעט שנתיים ניסו בהסתדרות הלאומית, המאגדים את רוב נהגי האוטובוסים בחברות התחבורה הציבורית הפרטיות בישראל, יחד עם ועד העובדים, לגבש הסכם חדש וראוי אך הנהלת החברה מתבצרת בעמדותיה ושוללת מהנהגים זכויות שהובטחו ושניתנו בתחילת פעילותה של החברה.

בהודעה שנשלחה לעו"ד רבקה ורבנר הממונה על יחסי העבודה נכתב כי החל מיום שני הקרוב צפויים מאות נהגי החברה להתחיל בשביתה כוללת ללא הגבלת זמן מה שיוביל לשיבושי תנועה כבדים באזורים רבים ברחבי הארץ.

בית שמש אקספרס היא חברה הפועלת באזור בית שמש, ירושלים, בני ברק, פתח תקווה, תל אביב וקריית גת באמצעות 26 קווי תחבורה ציבורית מרכזיים.

ועד העובדים בחברת בית שמש אקפרס אמר: "לאור הקיפאון במו"מ וההחלטה של הנהלת החברה להפקיר את הנהגים בשבוע הבא תחל שביתה של כל הנהגים בחברה. הגיע הזמן שהנהלת החברה תבין שאנחנו לא בובות על חוט".

עו"ד מעיין גרימברג, מנהל סקטור תחבורה הציבורית בהסתדרות הלאומית אמר: "נציגות העובדים פעלה רבות על מנת להימנע משביתה כוללת אך לבסוף טובת העובדים ורווחתם עומדת לנגד עינינו. נמשיך לעבוד יחד עם העובדים ונפעל להבטחת עתידם בחברה משגשגת".


סגן ראש העיר שמעון גולדברג בתגובה לשביתה הצפויה של נהגי האוטובוסים: "אני מבין את הצורך של הנהגים לפעול למען שמירת זכויותיהם אבל לא יתכן שיקחו עשרות אלפים מתושבי העיר בית שמש כבני ערובה, כאחד שמייצג את החברה שמשתמשת ומתניידת דרך תחבורה ציבורית אני אפעל ללא לאות כדי שתושבי העיר לא יפגעו והתחבורה הציבורית בעיר בית שמש תמשיך לפעול. היד קלה מדי על ההדק בהכרזה שרירותית על שביתה".

עוד הוסיף גולדברג "שביתה של נהגי האוטובוס תשבית אלפי בתי אב בעיר המסתמכים בדרך קבע על תחבורה ציבורית. אי אפשר לנהל מאבק על גבי אוכלוסיה כל כך גדולה ומפרנסת עיקרית של אותם נהגים וחברות האוטובוסים בשגרה. מדובר בקהל צרכני גדול שלא יקבל מאבקים על חשבונו, על הנהלת החברה לקחת אחריות, להתכנס עד שייצא עשן לבן עד שיימצאו הפתרונות".

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.