. . .
08 Dec
08Dec

מחדל קיר התמך השבור, הגדר שהתפרקה וחיי נער החמד שהסתיימו באחת היכה הלם בבית שמש, כולם ידעו ויודעים שישנם מפגעים רבים, אך אף אחד לא חשב שזה יקרה ובאופן כזה. באחת נגדעו חייו של נער בן 13 דניאל מדמון ז"ל, שאך לפני מספר ימים חגג את בר המצוה שלו.

מאז אירע האסון מציפים התושבים בקבוצות הוואטסאפ והפייסבוק של 'בית שמש חדשות' האשמות על המחדל הגדול וסכנות רבות צפות.

אז אכן - כפי שחשבנו כולנו - הסכנה עודנה כאן, ממש מול העיניים,

והשאלה הנשאלת: האם מישהו ימנע את האסון הבא?

רק היום התבשרנו על ידי תושבים על מפגעים חמורים ומסכני חיים!!

הנה מספר תיעודים:

 1. הראשון והמצמרר הוא ממרחק קצר ביותר ממקום האסון אמש, שם ישנו קיר תמך כמעט זהה, גדר שחסרה וסדק עבה בקיר:

בכחול מקום האסון אמש, באדום סכנה סמוכה:


2. התיעוד השני שקיבלנו הוא מפינת הרחובות רש"י ובן זאב, שם נראה סדק בקיר תמך של חצר בנין, הסדק נמצא בדיוק במקום בו מחובר הגדר המגן על מי שנמצא בחצר:


3. רחוב נחל תמנע רמת בית שמש, קיר תמך המחזיק מעליו חניון של שני בניינים, מידי יום משחקים במקום עשרות ילדים (!) והקיר שתחתם מתפורר..

בתחתית הקיר הציבה העירייה גדר ברזל למנוע גישת אזרחים למקום, כאילו האבנים אינם יכולים לדלג מעל לגדר... אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק. אך למעלה אין אפילו גדר שתרחיק את הילדים מהקיר המתפרק..

על פי דברי תושבים, הם פתחו קריאות רבות בעירייה על כך, אבנים נופלות מהקיר ומיום ליום הסיכום גובר..! 

לדבריהם, קיים ויכוח בין העירייה לתושבים על מי האחריות על הקיר ועל תיקון המפגע החמור. ויכוח זה דבר שקורה הרבה, אך במקרה זה הוא נמשך כבר הרבה מאוד זמן! לא בדקנו בדיוק ממתי, אבל לדברי אחד התושבים, הוא החל לדווח לעירייה כבר לפני שנתיים על הסכנה!!!


4. רמת בית שמש ד', בכניסה לרמה, סמוך למעבר הולכי רגל, שטח מסוכן ביותר, בו אין גדר או משהו שיגן על מישהו ללכת שם וחלילה לצנוח מספר מטרים למטה...


קיבלנו על סכנות נוספות, ב'גן שובו', בנחל דולב ובמקומות נוספים. אך העלינו פה מספר דוגמאות בתקוה שבעירייה יתעוררו בדחיפות למנוע את האסון הבא.


צילומים: ניסים נחמני, אלון, א.ח ועוד.



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.