. . .
12 Jul
12Jul

• דגל התרה: כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, השם שהגיע ל'קו הסיום' ונמצא בשיחות של בכירי מפלגת "דגל התורה" עם הרבנים הינו שמוליק גרינברג, במפלגה התחלקו לשתיים, אלו שניצבו מאחורי גרינברג בדחיפה להשלמת המהלך במהירות בכדי לצאת למערכת הבחירות.


ומנגד אלו שפתחו בניסיון 'קרב' אחרון לשחזר עוד שם מבורסת השמות (זלץ, סילברטין, שפירא, ליטוב) כאשר הדבר כולל גיוס רבנים, בקשות לדחיית החלטה, ניסיון בדרכים שונות ומפוקפקות להצגת גרינברג כלא מוסכם, הצגת פשרה, הסכמה עם מפלגה אחרת ודחיפה לכל כיוון שרק יעכב את ההכרעה.


• ש"ס: בזוג ערים נעמדו היום במפלגת ש"ס מול אגודת ישראל, הכרזת מועמד ספרדי בבני ברק ותמיכה של אגודה ביריב ש"ס באשדוד, כל זאת עוד לפני סוגיית אלעד הנפיצה.


כיום בש"ס עומדים לצד רה"ע בלוך בעוד שדגל ואגודה ב'גוש' עם סיעת הליכוד נגד רה"ע, כעת ישנם גורמים בזירה הארצית שבשל המהלכים האחרונים מול אגודה בודקים יצירת ציר ארצי עם דגל, מהלך שכזה עלול לגרום בעיר להפיכת הקערה, שר בכיר בש"ס אמר "אני לא יודע להגיד מה יקרה בבית שמש, מי שיודע הוא סוג של נביא".


• אגודת ישראל - שלומי אמונים: את המפה המורכבת קורא סגן רה"ע שמעון גולדברג הוא מבין כי לפי הדמוגרפיה בשאר הערים בית שמש הולכת לידי דגל התורה ולכן הציב את התנאי "ראש עיר 5 מתוך 10 שנים" מה שנקרא "רוטציה", גולדברג גם לוקח בחשבון כל תרחיש ולכן לא נוקב לאיזה חמש שנים יתמודד, האם הראשונות או השניות.
בתוך אגודת ישראל המצב כעת הינו ריצה נפרדת מ'שלומי אמונים', בסיעה המרכזית מועמד גור החדש דרנגר יצטרך להרכיב רשימה מאפס וזאת גם יגרום להחלשתו של גולדברג בשלומי אמונים מול שאר המפלגות.


• בתוך מצבם, בכלל המפלגות יודעים: העיר בית שמש אינה כמו שאר הערים בהם אפשר לריב כאשר בכל אופן ובסופו של דבר יזכה מועמד ממפלגה חרדית זו או אחרת, בעיר בית שמש במידה ולוקחים סיכונים עלולים שוב להפסיד את הקופה.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.