. . .
05 Mar
05Mar

5 ימים לסיבוב הבחירות השני לראשות, העיר נתונה במתח רב בידיעה שבכל רגע יכול להיחתם הסכם שיכתיר את ראש העיר הבא. החל מהרגע בו נודעו תוצאות האמת נפתח משא ומתן שנמשך עד לרגעים אלו, כפי שחשפנו לראשונה ב"בית שמש חדשות" הסוגיה אינה תיקים בכירים כאלו ואחרים כגון תכנון ובנייה, אלא דרישה של ש"ס לרוטציה.

בש"ס הקימו את "הגוש" יחד עם אגודת ישראל והליכוד, כך יכולים להציב את הדרישה הגבוהה, בכדי למנוע פירוק של הגוש, הדרישה של ש"ס הינה לרוטציה משולשת - קדנציה דגל התורה, קדנציה ש"ס וקדנציה לאגודת ישראל. כמו כן דורשים שכל התיקים יהיו פתוחים על השולחן למו"מ.

גרינברג ניצח את הסיבוב הראשון, עקף ראש עיר מכהנת והביס ראש עיר לשעבר עם תמיכת מפלגות רחבה, הכדור כעת בידיים שלו לאחר שנכפה עליו סיבוב שני למרות שהוביל בגלל חיסרון של 4.9% בלבד, אך כעת גרינברג הוא האלטרנטיבה המובילה והיחידה של הציבור החרדי.

גם בסיעת "דרך" ששמרו על נטרליות מבינים כי נוצרה להם אופציה להשיג תיקים, אך אם זאת מחכים שתמונת המצב תתבהר בכדי לוודא שהולכים עם הצד המוביל.

בש"ס יודעים כי בלוך אינה יכולה להבטיח לש"ס רוטציה, אלא תפקידים בכירים רבים אותם גם גרינברג יכול לתת ולכן מנהלים כרגע מו"מ איתו, מן הצד מתנהל נסיון למנוע זאת בקמפיין הכפשות נגד גרינברג.

המצב הנוכחי של ש"ס מוכר עוד מלפני התמודדות אבוטבול שנגמרה בהפסד והובילה את העיר לסיבוב שני, הפעם המפלגה נדרשת להכריע, זאת לאחר שפיזרו לא מעט הצהרות במערכת הבחירות שמותירות אותם כעת בדילמה, האם להישאר בדרישות הגבוהות כאשר הרבנים תומכים בגרינברג והגוש עלול להתפרק.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.