. . .
03 Sep
03Sep

מועצת העיר בית שמש התכנסה ביום רביעי האחרון לישיבת מליאה האחרונה מן המניין לקדנציה היוצאת, אם במליאה המיוחדת לצורך הזדהות לבחירות שהתכנסה לפני כשבועיים הורגשה אווירת הבחירות, הרי שהמליאה האחרונה נוצלה לצורך קרבות קמפיין הבחירות.


במהלך המליאה שארכה כשעתיים, הוויכוחים והצעקות לא פסקו, בכל שנה המליאה בחודש אלול מוקדשת לאיחולים לרגל פתיחת שנת הלימודים וברכות לקראת ראש השנה, אך ערב הבחירות אלו התחלפו בניצול המליאה האחרונה ל'סגירת חשבונות', חילופי האשמות בפומבי, סיסמאות ועקיצות, ראש העיר בלוך כמעט ולא הצליחה לסיים משפט לצדה ראש לשכתה החדש שעוד לא נכנס לאירוע ולא הצליח לסייע.


גם סביב פתיחת שנת הלימודים נרשמו וויכוחים והאשמות, כאשר את המליאה ניסתה ראש העיר לפתוח בהוקרה והענקת זר פרחים למוסדות חינוך, חברי מועצה תקפו בחריפות על הענקת 'פרח' למוסד שניזוק כספית, על התנהלות פוליטית בפתיחת שנת הלימודים וכן על הטקס שביצעה במליאה רה"ע כאשר חברי המועצה משמשים כ'תפאורה', כאשר רה"ע בלוך ניסתה להשיב לטענות הטונים רק גברו.

סעיפי אישורים פשוטים, הנחות ארנונה, ועדת תמיכות, מורשי חתימה ומינוי מ"מ מהנדס העיר עברו פה אחד, כאשר הוויכוחים נמשכים בינם, בדרישת חברי המועצה עלה לדיון במליאה נושא החזר הוצאות משפט לעובד עירייה לשעבר שלטענתם בוצע לו 'עינוי דין', חברי מועצה תקפו את התנהלות העירייה ואת טענות המנכ"ל והיועמ"ש, לבסוף ההצבעה עברה פה אחד.


סעיף התב"רים נפתח בשלל טענות של חברי המועצה על הסעיף ונגד ראש העיר שהעלתה אותו שוב למליאה, חברי המועצה ברילנט וגולדברג טענו על קיפוח של מוסדות חינוך ותקפו על כך בחריפות בין היתר באופן חריג גם את ממונה החינוך ישעיהו ארנרייך, בנוסף השתלחו בדובר הקמפיין הפוליטי של רה"ע שצילם את ההצבעה בה חברי המועצה משמשים "כסאות בקרקס".


סעיף ההקצאות כשל עוד ניסיון להגיע להצבעה במליאה וראש העיר נעלה באחת את הישיבה הסוערת ויצאה במהירות מהאולם, מספר חברי מועצה חרדים הפטירו באנחה "ברוך שפטרנו".

לאחר נעילת הישיבה נזכר המשנה לרה"ע ישעיהו ארנרייך בליווי חבר המועצה ישעיהו ויסמן לאחל בהצלחה לחברים "לא נשתתף בישיבות הבאות" בעקבות פרישתם מהתחום הפוליטי.


• צפו בתיעוד המלא של המליאה האחרונה והסוערת:

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.