. . .
29 Jan
29Jan

מערכת הבחירות בעיר בית שמש הייתה בעיצומה לפני ארבעה חודשים עד שנקטעה באחת בפרוץ המלחמה, הטרגדיה בארץ לצד חוסר הוודאות לגבי המשך מערכת הבחירות הקפיאו את הקמפיינים או לפחות את רובם.

בתחילה כזכור נדחה מועד הבחירות בשלושה חודשים אך לצד הדרישה לדחייה נוספת המפלגות והמועמדים המתינו עם חזרת הקמפיינים. במידה והגזרה הצפונית לא תסלים עוד יותר, מועד הבחירות הינו עוד חודש בלבד וכעת חוזרים למרוץ. 


סקירת מהלך חודשי ההקפאה - היו מי שהמשיכו מתחת לרדאר את הקמפיין ומסע יחסי הציבור או ניסו לכנס את מועצת העיר לאישור תקציבים בסך מיליוני שקלים ללא הסכמות ונחלו כישלון תוך גרימה לעוד תככים פוליטיים.

בנוסף בעוד נבחרי הציבור (כבר לא) קיבלו הארכה בכהונתם, היו חברי מועצה מהם נשללו הסמכויות בתיקיהם בעוד ישנם אלו שנזכרו חודש לפני הבחירות לנצל את תיקיהם ומשאבי העירייה לצורך קמפיין הבחירות.


ההסכם שפוספס - לאחר תקופת החגים ושמחת תורה תוכנן להיחתם הסכם תמיכה של סיעות הליכוד ואגודת ישראל (גור-וויז'ניץ) במועמד לראשות העיר משה אבוטבול אך המלחמה קטעה את התוכניות.

במפלגת הליכוד לקחו צעד אחורה למרות מי שכבר מציג את הסיעה לצידו, כך גם בסיעת "הבית שלנו" של סגנית רה"ע הולנדר שאינה מנהלת עדיין משא ומתן באופן רשמי.


ההסכם שצפוי להיחתם מחר - הודעת האדמו"ר מוויז'ניץ על תמיכה באבוטבול מה שמכנים "דרמה" למעשה כבר הייתה צפויה ללפני חודשים, אולם בתקופה האחרונה עדיין נעשו מאמצים בדגל התורה להשיג גם את תמיכת גור-וויז'ניץ, הסערה שנוצרה באה בעקבות העובדה שמדובר ב'מצמוץ ראשון' של אחת הסיעות ואור ירוק לחזרת הקמפיינים.

מחר צפוי להיחתם הסכם התמיכה של סיעת "אגודת ישראל" גור-וויז'ניץ עם המועמד לראשות העיר משה אבוטבול ומפלגת ש"ס במעמד הדרג המקומי והדרג הארצי.

אבוטבול שסיפר כיצד התחנן ליו"ר ש"ס דרעי שלא יציבו כמועמד לראשות העיר כעת כבר מקבל תמיכה, למרות שבתקופה האחרונה מאז פרוץ המלחמה עסק רבות בתפקידו כסגן שר החקלאות יאלץ לחזור לקמפיין המניציפאלי, בינתיים ראה מהצד כיצד מועמד ש"ס אוריאל בוסו שנשלח לעיר בני ברק והוכיח נאמנות הפך לשר הבריאות.


בסביבת המועמד לראשות העיר שמוליק גרינברג דובקים בעמדה כי "דגל התורה" לצד סיעת "שלומי אמונים" - הציבור הליטאי ורוב החסידיות בעיר לצד תמיכה כללית נוספת שזוכה גרינברג מובילים אותו מעל ה-40% אחוז. בפן הארצי בדגל יצאו באיום משמעותי לפירוק השותפות במפלגת "יהדות התורה" והיום קיימו בכנסת ישיבה נפרדת.


רה"ע והמועמדת בלוך מאבדת למעשה גם את גור שאת תמיכתה ניסתה להשיג במשך הקדנציה יחד עם ש"ס, כעת זו וזו הולכים נגדה.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.