. . .
פרשת ויצא - לדעת להסתפק במה שיש
  •  30/11/2020 00:39

מאת הרב חיים בן מרגי, סגן ראש העיר בית שמש לשעבר, יועץ משכנתאות ופיננסים ויו"ר סניף הבית היהודי. יעקב אבינו מרגיש שהוא נמצא במקום שיכול לבקש מה' את כל מה שהוא צריך, משהו שיחזיק אותו וילווה אותו בגלות שנכפתה עליו. מה אם כן הוא מבקש? הוא מבקש מה' באופן טבעי שמירה, חזרה בשלום לבית אביו, ושיחול שמו של ה' עליו , באמצע הוא מוסיף עוד בקשה קטנה – "ונתן לי לחם לאכול ובגד ללבוש" – זה הכל. ההמשך בפנים:

קרא עוד  
באהלי צדיקים
  •  30/11/2020 00:38

מדור חדש בעריכת הרב ברוך צדוק שליט"א. ט' כסלו – יום ההולדת ויום ההילולא של הרה"ק כ"ק אדמו"ר האמצעי זיע"א מליובאווויטש. כמו אביו, גם רבי דובער "זכה" להתנגדות מצד יהודים שלא ראו בעין יפה את הפצת רעיונות החסידות שלו. מכתב שהתגלגל לידי אדם כזה, זוייף והוצג בפני השלטונות הרוסים בהאשמה שרבי דובער מתכנן מהפכה. בשנת תקפ"ז (1826) הרבי הצטווה להופיע בבירת המחוז ויטבסק, ומסעו נערך בכבוד גדול כאשר בכל עיר וכפר דרכם עבר יצאו זקני המקום לקראתו והעניקו לו כבוד רב... כנסו להמשך:

קרא עוד  
רעיון חינוכי לפרשת 'תולדות'
  •  30/11/2020 00:36

מאת: הרב יוסי גמליאל הי"ו מנהל מחלק נוער בעיריית בית שמש. פרשתנו פותחת בתולדות יצחק אבינו ע"ה "אלה תולדות יצחק וגו'" יצחק אבינו עובר אתגרים ונסיונות מאז היותו נער ומתגבר על הכל ועומד בנסיונותיו. כאן המקום להביא את סיפור חייו של רבינו הרמב"ם ע''ה ללמדנו כהורים ומחנכים כיצד להתייחס ולהתנהג עם ילדינו המאתגרים.

קרא עוד  
רמזים וגימטריאות בפרשת תולדות
  •  30/11/2020 00:27

מאת: הרב מנחם מענדל ריצעס שליט"א איפה מסתתר אברהם? בפרשת תולדות עובר הפוקוס ליצחק ובניו. בפרשיות הקודמות דיברנו הרבה על אברהם, אך בפרשה שלנו הוא מוזכר כדמות מהעבר, דמות היסטורית. אנו שמחים להגיש בפניכם רמזים, גימטריאות וסודות המסתתרים בפרשת תולדות.

קרא עוד  
מאמר לפרשת "חיי שרה"
  •  30/11/2020 00:25

מאת: המחנך הרה"ח ברוך צדוק שליט"א "עבד אברהם אנוכי" – דמשק אליעזר: 'עבד' הוא מושג שמעלה אסוציאציות שליליות, עד שנראה שלא יכול להיות לו משמעות חיובית. אך מסתבר שזה לא ממש כך כאשר מדובר בעבדו של אברהם אבינו! הכירו את אליעזר, עבד אברהם, ואישיותו המיוחדת לה בשורות הבאות.

קרא עוד