. . .
רעיון חינוכי לפרשת 'ויגש'
  •  24/12/2020 08:52

בחור צעיר לימים שהתחתן, ועדיין נהג במעשי ילדות ובשובבות עד שיום אחד ברח מביתו והותיר את אשתו עגונה משך כמה שנים. לימים הופיע ואמר שהוא מוכן לתת גט תמורת סכום כסף. אך מאחר שנישא בגיל צעיר לא ידעו להכירו אם הוא אכן הבעל... מאת: הרב משה קליין מנהל ביה"ס התורני נווה צבי :

קרא עוד  
תאונה לחיים - מבט לפרשת ויגש
  •  23/12/2020 16:24

"טוב אני אתן להם כמה שהם יבקשו כי אין לי ממש ברירה, אבל איזה אנשים רעים יש בעולם הזה! מאתיים שקל לבקש?... נו טוב, אין לי הרבה ברירה.. מה זה 200 שקל בשביל אחד שתקוע במדבר לבד עם פנצ'ר, מה זה לא שווה? בטח שווה, אשלם להם מאתיים שקל! הגרר עולה יותר..." תאונה לחיים - מבט לפרשת ויגש מאת מנהל מחלקת נוער הרב יוסי גמליאל

קרא עוד  
מבט מוקדם לפרשת מקץ: סופגניות או לא להיות
  •  17/12/2020 13:11

'איך אחים מתנהגים כך לאח שלהם?', 'למה הקב"ה מייסר כך את יעקב?', 'למה כל הנסיונות הנוספים באים על יוסף? לא "הספיק" לו כבר?..' יש לנו שאלות לרוב. מבט מוקדם לפרשת מקץ מאת הרב יוסי גמליאל:

קרא עוד  
הסוד של החנוכיה; למה השמש גבוה מכל שאר הנרות?
  •  10/12/2020 12:31

מהתבוננות בחנוכיות, ניתן לראות שכמעט בכל החנוכיות (אם לא בכולן), השמש גבוה יותר מכל שאר הנרות. נשאלת שאלה, מדוע זה כך? הרי הוא רק השמש, זה שטכנית מדליק את הנרות. השמש הוא רק "הפועל" שמבצע את פעולת ההדלקה. הוא האמצעי בלבד. המטרה היא כמובן נרות חנוכה. מאמר מיוחד מאת ד"ר גיל יוסף שחר (M.D)

קרא עוד  
"על קנאה ודעה קדומה"
  •  10/12/2020 11:17

"קלטתי אותך!..." סינן סמיר מתחת לשפמפם, והבין שכנראה השכן החמדן באמת מעוניין בסוס שלו, אחרת למה שיקצץ לסוס את האוזן באותו מקום בדיוק שהוא קצץ? מבט לפרשת וישב מאת הרב יוסי גמליאל מנהל אגף נוער עירוני:

קרא עוד  
מדוע זיכה השופט את הרב במשפט?
  •  03/12/2020 16:01

האם יתכן, כבוד השופט, שאדם צדיק כזה הוא גנב?!... דבריו הותירו רושם כביר על השומעים, וזה היה אחד הטעונים לכך שהשופט זכה את הרב... פרשת וישלח מאת הרב משה קליין, מנהל ביה'ס התורני 'נווה צבי':

קרא עוד  
המאבק בין יעקב למלאכו של עשו
  •  02/12/2020 22:54

במדרש מובא כי למעשה המאבק המובא בחומש הוא מאבק שהחל אז ונמשך עד עצם היום הזה. הוא מאבק בין עם ישראל, המיוצג על ידי יעקב, ובין האומות המנסות להכחיד, חלילה, את היהודים. הם מנסים שוב ושוב אך ללא הצלחה; רק את "כף הירך", חלקים קטנים מעם ישראל, הם מצליחים להשמיד ולטמא. פרשת וישלח מאת איש החינוך הדגול הרב ברוך צדוק שליט"א:

קרא עוד  
כוננות ספיגה
  •  02/12/2020 08:38

מבט לפרשת וישלח מאת: הרב יוסי גמליאל הי"ו מנהל מחלק נוער בעיריית בית שמש. יעקב מוכתר בפרשה זו כמנצח הגדול, גם בפגישה עם עשיו וגם עם מלאכו של עשיו. הוא זוכה להכרה "כי שרית ותוכל"- נלחמת והצלחת, ואף זוכה כתוצאה מכך בנוסף לאקט משמעותי של שינוי שמו מ"יעקב" ל"ישראל", ע"ש ה"כי שרית". מה היו ה'כלים' של יעקב בהתמודדות שלו במלחמות?

קרא עוד  
כתבת תדמית: עשיו הרשע
  •  30/11/2020 21:57

כשמערכת האתר ביקשה ממני לנסוע להר שעיר ולראיין את עשו, אחינו החורג, קצת חששתי, ולא רק בגלל הדרך לשם... אבל החלטתי ללכת בדרכו של יעקב אבינו והתכוננתי לדורון, תפילה ומלחמה: שילמתי דמים מרובים ל'אלופים' שמתרוצצים סביבו, עבור הראיון הזה. (הם לא הסכימו לקבל ב'תשלומים' במרווחי זמן כמו שעשה יעקב אבינו). בנוסף, ערכתי תפילות 40 יום במערת המכפלה, והצטיידתי בגז פלפל בתיקי האישי, עורך ב'בית שמש חדשות' במעט הומור על תדמיתו של עשיו הרשע:

קרא עוד  
דבר תורה לפרשת ויצא
  •  30/11/2020 00:44

מאת הרב משה קליין, מנהל ת"ת נווה צבי החינוך העצמאי. באותו רגע זכיתי לשמוע את הרבי פונה אל אחיו ושואלו: "האם אין רחובות שיש בהם פחות דחיפות של אנשים?"... הרבי ברוב ענוותנותו, לא האמין שכל הציבור הנמצא וכל הדחיפות הם לכבודו.

קרא עוד  
מבט לפרשת ויצא
  •  30/11/2020 00:42

מאת: הרב יוסי גמליאל הי"ו מנהל מחלק נוער בעיריית בית שמש. מדוע לא מצא הצדיק מוצא אחר? היה לו אולי להשביע את רצון כולנה ולישון מעט על כל אחת מהן, או להניח את ראשו על זו, ידיו על אחרת וכן הלאה?

קרא עוד  
פרשת ויצא לילדים
  •  30/11/2020 00:41

מאת: איש החינוך הרב ברוך צדוק שליט"א. אֲנָשִׁים רַבִּים עָמְדוּ מִסָּבִיב וְהִסְתַּכְּלוּ עַל יַאנֶק. הֵם כְּבָר הִתְכּוֹנְנוּ לִפְרֹץ בִּצְחוֹק גָּדוֹל, כְּשֶׁכֻּלָּם יִרְאוּ אֵיךְ יַאנֶק מִתְאַמֵּץ וּמִתְאַמֵּץ וּמַזִּיעַ, וְלֹא מַצְלִיחַ לִשְׁבֹּר אֶת הַמּוֹט, כִּי יֵשׁ בְּתוֹכוֹ אֲבָנִים...

קרא עוד